Branding. Jak wprowadzić na rynek nową markę?
1 sierpnia, 2019Jedną z wielu usług w ofercie naszej agencji jest digital branding. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak istotne jest to zagadnienie. Teoretycznie wiedzą, że ich firma musi być obecna w internecie, jednak nie przekładają tej wiedzy na żadne działania praktyczne. Tymczasem, aby skutecznie prowadzić swoją działalność i docierać do nowych klientów, już na etapie projektowania marki należy wziąć pod uwagę czynniki, które będą wspierały (lub w przypadku ich zaniedbania, osłabiały) nasze działania marketingowe.
Branding – podstawowe czynniki
Jakie to są czynniki? Jest ich wiele. Jedne są bardziej złożone, inne z kolei elementarne. Kluczem do sukcesu jest przemyślana struktura brandingu. Aby trochę skonkretyzować zagadnienie: wymyślając nazwę nowej marki warto wziąć pod uwagę m.in. dostępność domen. obecność innych podmiotów na rynku o podobnej nazwie, do planowanej, a także cała sieć skojarzeń kulturowych, jakie może wywołać nowy brand. Jest to skomplikowane i wieloaspektowe zagadnienie, w którym trzeba wziąć pod uwagę estetykę, sztukę użytkową, semiotykę i wiedzę o kulturze, szczególnie współczesnej.
Co cechuje dobry brand
Obecnie jednak produkt nie odniesie sukcesu, jeśli jego core value nie obudujemy dodatkową wartością. W wielu przypadkach to własnie brand jest taką wartością dodatkową. To jednak nie działa w przypadku dopiero wprowadzanych na rynek marek. Ich branding musi być zbudowany na jakimś innym elemencie – ekologii, dobroczynnym wpływie na środowisko, społeczeństwo, rodzinę, czy nasz samochód.