Czym jest merchandising? Korzyści i istota działania

Czym jest merchandising? Korzyści i istota działania

6 sierpnia, 2020 Wyłączono przez MW

Wiele punktów handlowych – zarówno sklepów jak i dużych sieciówek walczy o dominację i uznanie wśród klientów. Ważnym jest, aby uruchomić odpowiednie działania marketingowe dostosowane do polityki firmy i możliwości punktu. Właściwie dobrana strategia ma za zadanie wesprzeć działalność sklepu i sprawić, iż będzie on lepiej prosperował. Modnym stał się merchandising, którego znaczenie jest ogromne.

Na czym polega merchandising?

Merchandising to nic innego jak działalność marketingowa, która ma na celu wywarcie odpowiedniego wpływu na zachowanie klienta za pomocą odpowiedniej prezentacji sklepu i oferowanych produktów. ASM Sales Force Agency oferuje w swoich usługach właśnie tą działalność marketingową. Obejmuje techniki atrakcyjnej prezentacji towarów , a także tworzenia zachęcających przestrzeni sklepowych, które pozytywnie wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. To bardzo ważne, lecz nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Na zachowanie i decyzje klientów w sklepie będą wpływać eksponowane kolory, muzyka w tle czy zapach.

Merchandising

Merchandising z ASM Sales Force Agency

Firma oferuje stały zespół merchandiserów, którzy indywidualnie i bardzo elastycznie podchodzą do każdego projektu. Stosowany jest zaawansowany system informatyczny. Aby była taka działalność przyniosła korzyści i była skuteczna, specjaliści merchandisingu korzystają z topografii sklepów. Ważna jest także wiedza na temat psychologii społecznej, marketingu czy sztuki eksponowania produktów. Często brane są pod uwagę dane statystyczne. W celu osiągnięcia pełnych korzyści warto zatrudnić specjalistów, którzy znają się na rzeczy i dostosują swoje działania do indywidualnych potrzeb danego sklepu.