Jak działa influencer marketing – sprawdzamy

Jak działa influencer marketing – sprawdzamy

25 listopada, 2019 Wyłączono przez EM

W szczególności warto zwrócić uwagę na takie zagadnienie, jak działa influencer marketing. Odpowiedź wcale nie jest taka proste, łatwa i oczywista, jak można by było przypuszczać. Jest to zagadnienie dość mocno złożone. My przyjrzymy się w tym artykule kilku najważniejszym kwestiom.

Odpowiadamy – jak działa influencer marketing

Nasz styl życia ewoluował wraz z rozwojem technologii. Tak bardzo, że nie tylko wpływ na nie ma sposób, w jaki konsumujemy, ale także zmieniły strategie marketingowe wielu firm. My zastanawiamy się jak działa influencer marketing. Metody reklamy, które działały dopiero dziesięć lat temu, reklama na billboardzie lub reklama telewizyjna, straciły swoje znaczenie w naszych czasach. Najpopularniejsze media naszego wieku, Internet, jest najbardziej preferowanym medium marketingowym. Ale jesteśmy w takim szybko zmieniającym się okresie, że nawet reklamy na stronach internetowych nie są już wystarczająco skuteczne. Dlatego zastanawiamy się jak działa influencer marketing.

Internet i instagram

Działanie instagrama

W odróżnieniu od innych metod marketingowych, za pomocą których marki reklamują swoje produkty i usługi bezpośrednio konsumentowi,  influencer marketing jest metodą, za pomocą której marki promują swoje produkty lub usługi poprzez „influencerów”. Tutaj „influencer” definiuje ludzi, którzy stworzyli własną grupę zwolenników w określonej dziedzinie (np. makijaż, moda, podróże, czy sport) i posiadają siłę inspirowania i oddziaływania na nich. Współpracując z nimi, marki promują swoje produkty poprzez rekomendację strony trzeciej.