Kalendarze spiralowane – jak powtórzyć sukces Pirelli?
14 lutego, 2019Wydawać by się mogło, że ciężko o bardziej banalny gadżet promocyjny, niż kalendarze spiralowane – no, poza wizytówkami i ulotkami rzecz jasna. A jednak historia włoskiej firmy Pirelli pokazuje, że nawet typowy produkt podniesiony może przynieść naszej marce sławę i uznanie. Warto przyjrzeć się uważnie tej historii dla zaczerpnięcia inspiracji przy własnych projektach.
Kalendarze spiralowane – od opon do dzieła sztuki
Zacznijmy od początku. Pirelli to włoska firma produkująca opony samochodowe. Swoje kalendarze spiralowane zaczęli wydawać dopiero od 1964 roku, choć firma powstała na przełomie XIX i XX wieku Swój pierwszy wielki sukces odnotowali w 1907 roku, kiedy to rajd Paryż-Pekin wygrał zespół korzystający z opon tego producenta. Kalendarze, które firma zdecydowała się zrobić ponad pół wieku później, miały być początkowo podarunkiem tylko dla pracowników.
Postaw na profesjonalistów!
I tak się stało. Czy to dlatego, że osoba odpowiedzialna za ich wykonanie nie miała szwagra, czy też z powodu jej gustu, kalendarze spiralowane stały się hitem. Do ich stworzenia zatrudniono profesjonalnych fotografów i modelki, całość opracowali wybitni graficy. Nie był to jednak produkt komercyjny, więc jego dostępność była ograniczona, co jeszcze bardziej podbijało jego wartość. Może czas, na nową wersję kalendarzy Pirelli? BePrint niewątpliwie pomoże ci stworzyć twoje własne użytkowe dzieło sztuki.