Projektowanie lejka sprzedaży – jak to zrobić?
10 kwietnia, 2019Projektowanie lejka sprzedaży to pozornie nieskomplikowany proces, który zakłada stworzenie ścieżki, jaką przejdzie użytkownik od pierwszego zapoznania się z naszym produktem bądź usługą aż do podjęcia decyzji o skorzystaniu z naszej oferty. Właściwie stworzony lejek sprzedażowy jest kluczem do opłacalności wszelkich działań biznesowych w internecie. Lejek ten będzie oczywiście różnił się w zależności od wielu czynników, niemniej schemat i i filozofia projektowania pozostaję niezmienne.
Projektowanie lejka sprzedaży – na jakich danych się oprzeć?
Są dwa podstawowe elementy, jeśli chodzi o projektowanie lejka sprzedaży. Pierwszy to dane, a drugi to automatyzacja. Dane są nam potrzebne do tego, abyśmy nie wróżyli z fusów. Musimy przede wszystkim określić, co oferujemy ludziom oraz jaka jest nasza pozycja na rynku. Koniecznie musimy sprawdzić konkurencję oraz zbadać potencjalnych odbiorców – kim są, jakie mają potrzeby oraz jak wielkim kapitałem dysponują. To pozwoli określić, ile powinniśmy zainwestować oraz kiedy i jakich zysków możemy się spodziewać. W jak największym stopniu powinniśmy się opierać na danych pochodzących ze sprawdzonych narzędzi analitycznych.
Automatyzacja kluczem do sukcesu
Drugim ważnym elementem to automatyzacja. Projektowanie lejka sprzedaży wymaga operacji na wielu danych. Proces ten jest skuteczny dzięki temu, że wiele elementów można zautomatyzować. Do tego też służą odpowiednie narzędzia. Jednym z nich jest Persona, dzięki której będziemy w stanie określić najbardziej adekwatny do naszej działalności profil klienta/odbiorcy. Dzięki powtarzalności pewnych czynności możemy znacząco usprawnić pozyskiwanie leadów i zarządzanie klientami.