
Automatyzacja działu sprzedaży: konieczność czy syndrom XXI wieku?
5 marca, 2019XXI wiek kojarzy się w zasadzie jednoznacznie: rozwój technologii, cywilizacja smartfonów, pokolenia internetu… W tym kontekście nie dziwi automatyzacja działu sprzedaży. Czym są CRM-y i czy są niezbędnym elementem pracy we współczesnym marketingu?
Jakie zalety ma automatyzacja działu sprzedaży?
Przyjrzymy się temu w dzisiejszym artykule. CRM to Customer Relationship Management, czyli – w bezpośrednim tłumaczeniu – Zarządzanie Relacjami z Klientem. Dzięki wykorzystaniu systemów CRM da się zmniejszyć ryzyko utraty bazy klientów. Wygląda to tak, że w momencie, w którym jeden z managerów odchodzi, wiesz, z którymi klientami pracował i bez problemu przekażesz jego klientów innym pracownikom. Z innych ważnych aspektów automatyzacji działu sprzedaży – wzrośnie świadomość kosztów wymaganych do pozyskania nowych klientów. Będzie to zliczane indywidualnie, dzięki czemu zaistnieje możliwość zamknięcia nieefektywnych kanałów sprzedaży. Co równie istotne, to działanie ujawni też konkretny moment, w którym firma traci klientów i pozwoli zapobiec temu na przyszłość. W dużym skrócie: automatyzacja działu sprzedaży usprawni przebieg analizy sprzedaży i uporządkuje wiele do tej pory uciążliwych elementów pracy w marketingu.
Jaki CRM wybrać?
Na podstawie analizy przeprowadzonej przez firmę Blondie Consulting zasugerowalibyśmy amoCRM – najprostszy z dostępnych na rynku CRM-ów, intuicyjny w obsłudze, o przejrzystym interfejsie. Jeżeli zależy Ci na wdrożeniu systemu, który pracownicy zrozumieją bez zbędnych szkoleń, amoCRM wydaje się być odpowiedzią. Automatyzacja działu sprzedaży to mnóstwo profitów przy niewielkim nakładzie pracy.