Content marketing plan – czy potrzebuje tego Twoja firma?

Content marketing plan – czy potrzebuje tego Twoja firma?

26 sierpnia, 2022 Wyłączono przez Jko

Załóżmy, że masz wiele pomysłów na treści. Zdjęcia produktów, posty na blogu i filmy instruktażowe. Jak zamierzasz pokazać to wszystko czytelnikom i potencjalnym klientom? Czy masz określone cele powiązane z treściami? Może chcesz zwiększyć liczbę leadów? Co powiesz na zwiększenie świadomości marki i obecności w mediach społecznościowych? Jeśli nie możesz odpowiedzieć na te pytania, potrzebujesz content marketing planu. Nie martw się, że jeszcze tego nie masz. Nie wszystkie firmy wdrażają tego typu działania. Niemniej jednak content marketing jest bardzo przydatny i podkręca wyniki sprzedażowe.

Czym jest content marketing plan?

Content marketing plan to nic innego jak to udokumentowana strategia, która szczegółowo określa kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego i w jaki sposób dodaje Twoje treści.

  • Kto tworzy treść?
  • Jakie treści?
  • Kiedy treść jest publikowana?
  • Gdzie są rozpowszechniane treści?
  • Dlaczego w ogóle zajmujesz się content marketingiem?
  • Jak promuje się i analizuje wyniki marketingowe?
content marketing - planowanie

Dlaczego powinieneś tworzyć strategię?

Bez odpowiedniego planu marketing tworzy się na bieżąco. Jeśli kiedykolwiek zrobiłeś którąkolwiek z poniższych czynności, potrzebujesz content marketing planu:

  • Skończyły Ci się rzeczy do opublikowania.
  • Masz wiele kanałów, ale nie wiesz, który rodzaj treści działa najlepiej i gdzie umieścić treści.
  • Nie wiesz, jakie tematy naprawdę podobają się Twoim odbiorcom.
  • Zdajesz sobie sprawę, że zapomniałeś coś opublikować danego dnia.
  • Nie wiesz, o czym pisać.

Content marketing plan zadba o wszystkie powyższe czynności. Dodatkowo, gdy już opracujesz strategię, będziesz mógł wykorzystać dane, aby upewnić się, że działa. Odpowiedni plan przyniesie ci wiele korzyści i spokoju.