Procedura KYC – co warto o niej wiedzieć?

Procedura KYC – co warto o niej wiedzieć?

3 listopada, 2020 Wyłączono przez RG

Wdrożenie w swojej firmie obowiązków ustawowych oraz zalecanych praktyk co do Know Yout Customer bez wątpienia wpływa na wzrost bezpieczeństwa jej oraz klientów. Procedura KYC zmniejsza ryzyko oszustw i chroni przed posądzeniem o udział w nielegalnym procederze. Zobacz co jeszcze warto wiedzieć na jej temat.

Czego dotyczy procedura KYC?

Skrót KYC po rozwinięciu oznacza know your customer lub know your client. W języku polskim oznacza nic innego jak – poznaj swojego klienta. Procedura KYC polega na identyfikowaniu klientów, potwierdzaniu ich wiarygodności oraz uzyskiwaniu niezbędnych do przeprowadzenia transakcji informacji. Organizacje, które stosują ją w swoich firmach sprawdzają między innymi: tożsamość klienta, działalność jaką prowadzi oraz źródło środków będących przedmiotem wiążącej transakcji. Zgodnie z tym co jest zawarte w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy, instytucje obowiązane są zobligowane do stosowania wewnętrznych procedur AML.

Dlaczego warto stosować procedurę Know Your Customer?

Procedura KYC i zadania z nią związane mają za zadanie zwalczać procedery prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Dzięki nim minimalizuje się ryzyko związane z nawiązywaniem i utrzymywaniem stosunków biznesowych z klientami. Rekomendacje KYC są opracowywane i inicjowane przez FATF – Financial Action Task Force, EBA – European Banking Authority i organy Unii Europejskiej (pod postacią dyrektyw AML). Warto dodać, że wytyczne są implementowane później przez rządy różnych Państw.

procedura KYC