Wygłuszanie pomieszczeń i rozkład biurek, czyli jak zorganizować przestrzeń w biurze?
19 lipca, 2022W obecnych czasach praca biurowa to prawie codzienność w większości firm. Warto swoim pracownikom zaprojektować w taki sposób przestrzeń, by ich praca odbywała się w komfortowej atmosferze i efektywnie. Wygłuszanie pomieszczeń, odpowiedni design, rozkład biurek – to tylko jedne z wielu rzeczy, na które warto zwrócić uwagę. W tym artykule zwrócimy uwagę na najczęściej pojawiające się kwestie pracy biurowej, które trzeba wziąć pod uwagę przy projektowaniu przestrzeni.
Komfort w estetyce
Nasz umysł najlepiej pracuje, gdy środowisko, które go otacza jest uporządkowane, estetyczne i pozwalające na koncentrację. Dlatego oprócz takich działań jak wygłuszanie pomieszczeń (o których za chwilę), warto zadbać o estetyczna architekturę wnętrza. Wystrój wnętrza powinien być subtelny i niezbyt krzykliwy – ostre kolory, mnóstwo ozdób i akcesoriów nie tylko zabiera cenną przestrzeń, ale i odwraca uwagę od celu pomieszczenia biurowego. Warto postawić na jasne kolory i żywe rośliny, które odświeżą wnętrze. Biurka i miejsca do siedzenia powinny być wygodne i pozwalające na komfortowe korzystanie z komputera. Nie zapominajmy oczywiście o miejscu na przerwy. W tym wypadku popularne są obecnie pufy, na których również można pracować.
Czemu warto wygłuszyć pomieszczenia biurowe
Praca w hałasie nikomu nie wyszła na dobre, szczególnie gdy pokój biurowy mieści w sobie dużo pracowników. Dodatkowo, nie wszędzie da się oddzielić biuro od dźwięków z zewnątrz – ma to wpływ na koncentrację oraz komfort pracy. warto w takich przypadkach zadbać o odpowiednie wygłuszanie pomieszczeń, czy to z pomocą paneli akustycznych, czy wydzielonych budek pochłaniających hałas. To dobre miejsce także na spotkania z klientami i meetingi, których przebiegom sprzyja ciche środowisko.