Czym jest storytelling?
31 marca, 2021W marketingu warto kierować się znanymi już technikami. Jedną z nich jest właśnie storytelling. Dowiedz się o nim więcej.
Na czym polega storytelling?
Jeśli prowadzisz działania marketingowe w swojej firmie koniecznie zapoznaj się z techniką nazywaną storytelling. Polega ona na tym, że nasz produkt posiada jakąś dedykowaną historię, która może wpłynąć na wzrost zakupów w danej branży. Chodzi tutaj przede wszystkim o samej przydatności przedmiotu, alet też bardzo wartościowe są historie budzace pewne emocje. Często w reklamach telewizyjnych widzimy właśnie takie krótkie opowieści, które posiadają puentę z danym produktem czy usługą w tle. Technika ta nie jest prosta, ponieważ łato otrzeć się o pewnego rodzaju kicz. Warto jednak zatrudnić agencję marketingową, która posiada już doświadczenie w tego rodzaju projektach. Wiele badań wskazuje, że metoda ta ma ogromny wpływ na zamiary zakupowe klientów. Zwłaszcza jeśli chodzi o nawiązania do tradycji i kultury.
Jak zrealizować storytelling w swojej firmie?
Jak już wcześniej wspominaliśmy, storytelling to trudna technika marketingowa. Wymaga zdolności copywriterskich oraz ogromnej wyobraźni. Jeśli mamy takie umiejętności warto wdrożyć szereg działań w tym zakresie. Po kilku próbach, które nie przyniosą efektu warto jeszcze swój pomysł skonsultować z doświadczonymi specjalistami ds. marketingu, a zwłaszcza w zakresie nakreślania takich opowieści. Firmy takie znajdziesz bez problemu przez internet. Zapoznaj się z najlepszymi ofertami, a przede wszystkim z opiniami klientów.