
Rekrutacja kandydatów do pracy zdalnej — o czym należy pamiętać
5 czerwca, 2020W ostatnim czasie coraz więcej osób zaczęło pracę w trybie zdalnym. Jednocześnie wśród pracodawców narodziło się pytanie, jak powinna wyglądać rekrutacja kandydatów do pracy zdalnej, tak aby sprawdzić wszystkie potrzebne umiejętności przyszłego pracownika. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak skutecznie przeprowadzić rekrutację online, a także jakie są jej zalety, to zapraszamy do przeczytania dzisiejszego posta!
Rekrutacja kandydatów do pracy zdalnej — jak ją dobrze przeprowadzić?
Rekrutacja kandydatów do pracy zdalnej przebiega podobnie do normalnej rekrutacji. Tym, co je odróżnia, jest przede wszystkim miejsce jej przeprowadzenia — nie spotykamy się z kandydatem w siedzibie firmy, a robimy to przez Skype czy inne komunikatory internetowe. Przed takim spotkaniem należy wysłać do kandydata maila z wszystkimi informacjami. Należy poinformować go m.in. kiedy i o której godzinie odbędzie się rozmowa, z jakiej platformy będziemy korzystać do jej przeprowadzenia, czy istnieje konieczność zainstalowania dodatkowej aplikacji, a także przypomnieć mu o sprawdzeniu połączenia internetowego. Do rozmowy z kandydatem przygotuj się dokładnie w taki sam sposób jak na spotkanie w biurze. Przygotuj niezbędne pytania i zadbaj o odpowiedni dress code.
Zalety rekrutacji zdalnej
Poznanie przyszłego pracownika „na żywo” z pewnością może wiele powiedzieć nam o kandydacie, jednak rekrutacja kandydatów do pracy zdalnej online również niesie ze sobą wiele korzyści. Po pierwsze, niezależnie od tego, gdzie znajduje się nasz kandydat, możemy przeprowadzić z nim swobodną rozmowę. Zaletą spotkania online jest również duża elastyczność — możemy umówić się o dowolnej godzinie. Takie spotkanie to również świetny sposób na sprawdzenie umiejętności komunikacyjnych kandydata. W większości firm bardzo często przeprowadzane są spotkania online z klientami czy członkami zespołu, dlatego podczas rekrutacji online będziesz mógł sprawdzić, jak radzi sobie z tym kandydat.